اینجا بود که سیستم های پنوماتیک یا بادی وارد میدان شد سیستم پنوماتیک با فشار باد کار میکرد و بر خلاف هیدرولیک روغنی نبود این بزرگترین حسن این مدل بود چرا که نیاز به بازدید های دوره ایی کمتری داشت نشتی روغن نداشت و به نسبت هیدرولیک ارزان تر بود هوا هم برخلاف روغن در همه جا در دسترس بود
اما این پایان کار نبود با گسترش سیستمهای بادی به تدریج ضعفهای این سیستم اشکار شد اولین مشکلی که بسیار به چشم می امد قدرت کم این سیستم نسبت به سیستمهای هیدرولیک بود چرا که در هر صورت قدرت روغن هیدرولیک بسیار بیشتر از بازو های بادی پنوماتیک بود
و برای دربهای با نسبت برابر باید قدرت جک های پنوماتیکی افزایش می یافت
مساله دوم شیلنگهای رابط باد فشرده بین کمپرسور هوا و جک ها بود که در زمان خودش چندان توسعه یافته نبود البته گاهی هم کوچکترین نشتی هوا در اتصالات سبب میشد تا کمپرسور هوا برای مدت بیشتری کار کند و بسیار زودتر مستهلک شود
زمانی هم که دربها بروی هم قرار میگرفت و بسته میشد با فشارمخالف بر پشت دربها؛ درها کمی از هم فاصله پیدا میکردند و امنیت به شدت کاهش پیدا میکرد هرچند که بعدا قفل بادی هم به سیستم اضافه شد اما باز هم نتوانست مشکلات سیستم های پنوماتیکی را حل کند
به ویژه که باز و بسته شدن درب هم چندان بی صدا نبود!
اما انچه که این سیستم را چندان بین مردم مرسوم نکرد قیمت ان بود
درست است که به نسبت سیستمهای هیدرولیکی ارزان تر بود اما همچنان برای طبقه متوسط گران بود
بازار نیاز به سیستمی داشت که به تعداد زیاد بتوان انرا فروخت سیستمی ارزان؛ ساده و بی درد سر!