طرز کار درب برقی

طرز کار درب برقی

اگر از جکهای الکترومکانیکال برای درب خود میخواهید استفاده کنید باید بدانید این سیستمها از یک موتور الکتریکی ولتاژ متناوب با حداکثر توان 450 وات به همراه یک گیربگس با چرخنده خورشیدی و میل ماردون تشکیل شده است دارای پوسته الومینیومی و خلاص کن سوییچی یا آلنی میباشد
 
 از 4 رشته سیم خروجی یک سیم زرد رنگ؛ ارت یا زمین و سه تای دیگر  عموما ابی قهوهایی و مشکی میباشد که رنگ ابی مشترک و دو رنگ دیگر جهت تعیین جهت حرکت  جلو و عقب شفت است
 
نوع جک های بازویی عموما دو نوع است
ماردونی و تلسکوپی:
 در بازوی های ماردونی مهره ماردون بر روی کالسکه ای سوار میشود و با چرخش ماردون به عقب یا جلو حرکت میکند 

 

 


 

این مدل بازو مزایا و معایب خود را دارد

بازوی ماردونی نسبت به جک های تلسکوپی کوچکتر است و مناسب درهای با عرض کم و سبک است  عموما دارای استوپ مکانیکی ابتدا و انتهای کورس است که خود مزیت بزرگی است
اما دارای معایبی هم هست از جمله این که مناسب شرایط اب و هوایی ایران نیست مثلا باز بودن زیر بازو که برای حرکت کالسکه ایی ماردون در نظر گرفته شده است باعث خاک گرفتن ماردون گریسی ان میشود و به مرورموتورجک را از کار می اندازد مشکل دیگر این بود که بعضا در دربهای خارج بازشو مشکل کمی بازشو بوجود می امد و دیگر اینکه با بعضی از دربهایی که روی درب نما و ابزار خاصی کار شده بود چندان خوب سوار نمیشد 

 
 بهمین دلیل امروزه جک های ماردونی چندان دیگر در ایران مرسوم نیست و از سوی تولید کنندگان ایرانی هم تولید نمی شود
مشکل دیگر این است که مناسب دربهای عریض نیست هرچند مدلهای پرقدرت هم تولید شده اند ولی باز هم همچون جک های تلسکوپی مرسوم نشد

 

فایل های پیوست